*

jag är någon annanstans i tankarna just nu. någonstans bortom snöflingorna som faller huller om buller utanför glasrutan. någonstans förbi alla högar av kläder, missfärgat diskvatten, min påbörjade packningsstol & inte en enda låt på listan passar mitt humör. just nu, vill jag inte vara någonstans. 

jag är vilsen, igen. en otacksam vilsen själ som inte har tagit tag i sig själv. jag klarar inte av att vara ensam. därför är jag inte det. därför ordnar jag så allt jag gör ensam är att sova, om ens det. så springer jag ifrån allt, springer ifrån otillräckligheten, skrattar den rakt i ansiktet, pekar med det snea fingret & sen

sen blir det en söndag innan jul. fjärde advent & jag rasar in i muren (hade glömt hur det kändes.) ser hela otillräckligheten som ligger & skräpar i varje hörn av det här rummet. ser min skeva bild i spegeln & bakom de där ögonen självhatet som ligger & gror. & på något vis kan jag inte undgå att tänka att jag förändras aldrig. det är en söndag innan jul & jag förändras aldrig.
      

Kommentarer
Postat av: Lisa

Du är fantastisk, precis som du är.

Jag längtar så efter dig! <3

2010-12-19 @ 13:09:30
URL: http://dancingday.blogg.se/
Postat av: soffan

lisa har rätt. & jag saknar dig så mycket! <3

2010-12-19 @ 17:08:22
Postat av: Anonym

du är inte det minsta otillräcklig.

2010-12-20 @ 00:33:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0