jag vill ha en sofistikerad herre, de är dessvärre färre än man tror.

jag skulle börja packa idag. göra om gotlands packningen, som för övrigt stått orörd i tre månader, till någon slags göteborgs packning. det kommer nog sluta i något slags utbrott från någon av föräldrarna då vardagsrumsbordet för tillfället är fullt av små papperslappar ("STINA, jag gillar dig :) / Ralf") magnus jernemyr bilden, mitt avklippta hultsfredband & alla texterna jag inte kunde förmå mig slänga. längst upp i högen ligger harri & yoko & mannen med diamantringen. mitt i allt spelas "ge mig en spanjor" i spellistan. 

& jag tänker på mitt rum med havsglimtarna mellan trädtopparna, med perfekt utsikt över fridas & linus rum & jag vet att vi sa det här hundra gånger om men jag kan verkligen inte greppa att om några dagar kommer någon annan sova i min säng, sitta vid mitt skrivbord, koka spagettin till en hjärna i min kokvrå & kanske samla alldeles för stora klädhögar framför mitt handfat. 

sen glömmer jag ibland bort att jag, om några veckor, kommer skapa klädhögar där någon annan gjort det innan mig.

Kommentarer
Postat av: Ralf

Jag blev så glad för mms:et idag, det kom precis i rättan tid <3

2011-08-15 @ 20:02:16
URL: http://ozzilda.blogg.se/
Postat av: Hanna

Och här sitter jag, i ett nytt hem i Stockholm och dras med i din gotlandsaknad. Lite sådär oväntat skarpt. Och då bestämmer jag mig för att göra någonting annat, gräva ner mig i den här nya vardagen för att inte sakna den som vi alla hade gemensamt.

Kram

2011-08-16 @ 11:58:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0