*

jag är tillbaka igen. vid köksbordet, klockan sent (=då pappa&mamma sagt godnatt) det är jag & katten kvar. hon liggandes över halva köksbordet, slumrande, & jag, framför en upplyst skärm. 

sedan jag anlände hem klockan tio i söndagsmorse har jag duschat. ätit frukost. sovit. ätit mat. sovit. druckit té. feberfrossat. sovit. snorat. vaknat klockan halv tre på måndagen & undrat varför mamma kom hem så tidigt. hostat. skjutit undan jobbiga tankar. snorat. ätit. förbannat alla dåliga tv-program. ätit glass & druckit té med mamma. & nu, klockan 22.41 känner jag mig lite mer som människa, lite mindre i en koma. festivalkoma.

så jag antar att nu när jag tvättat mig blir det att sätta sig på en stol, leta husvagn & sen sitta kvar, i trehundrasextio dar för att sen . . . .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0