jag har kämpat med en dröm.

vi ska dit. deras ord sved på insidan av skinnet, vidingsjös promenadvägar var oändliga, hjärtat var överjävlafullt precis som dagbokssidornas raka linjer "jag ska härifrån, jag ska härifrån, JAG SKA HÄRIFRÅN."

fjortonårslängtan som byts så lätt ut mot sjuttonårsfantasier med huvudstadspuls som byts så lätt ut mot artonårsförnuft & kärlek jag kanske kan stanna kvar fast kärlek byts så lätt ut, som ni vet. jag är ledsen att dina & mina drömmar inte finns på samma plats & nittonårsbestämdhet leder till. en ö. 

men så dyker det upp ett sms i telefonen på huvudkudden en söndagsmorgon i juli som skriker "förstår du? du&jag&göteborg." det vi pratade, fantiserade, diskuterade i nio månader inne på hennes rum, då när klockan gick sakta, fårösund var för trångt & internatkorridorerna kliade. när orden aldrig ville rinna ner i fingrarna.

nej jag förstår inte men det tar livet ingen hänsyn till. för det händer. det händer. fjortonåringen det händer & visst ska man inte ropa hej innan men jag kan inte undgå. det är dröm & det händer. det händer nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0