jag förstår hur det sårar när jag inte passar din mall.

det finns vissa saker jag inte nämnt här. förrän nu.

jag har en snippa & inte en snopp. trots detta, trots att jag har två bröst, behöver jag inte bli räddad. jag vill hellre dricka ikapp än mysa i soffan på fredagskvällen, hellre snubbla hem klockan fyra tillsammans. & jag vill bara hångla med dig ikväll, jag behöver inte ditt nummer.

jag tycker inte månadsdagar, årsdagar behöver innehålla vare sig biobesök, röda rosor eller middag på någon restaurang. jag blir inte avundsjuk. jag avundas inte människor som släpper allt för att vara med varandra. jag vet inte om jag vill gifta mig. eller skaffa barn. jag tänker inte stanna upp för kärleks skull, den får väl hänga på. 

samtidigt är hålla handen det finaste jag vet. & jag saknar att kunna så självklart spendera en söndagskväll med någon. eller en onsdagskväll. jag fantiserar också om att hitta någon, tänker på hur många barn jag vill ha & jag hatar inte kärleken. jag hatar hur du, alla andra & jag förväntas vara runt omkring den.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Hade glömt bort att läsa här några dar och vips finns det så mycket fin stinaläsning att jag sitter här och myser (pappa kom in och skrattade till; "vad sitter du och ler åt?").



Och ja, det här var lika vackert som allt annat du skriver. Och sådär helt mitt i prick.

2011-07-02 @ 21:13:18
URL: http://kursiverad.blogg.se/
Postat av: Mia

Kan vara bland det bästa jag läst.

2011-07-05 @ 13:12:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0