sjung om studentens lyckliga dar.

tant stinas råd i studentstormens tider.

1. vill du bli ihågkommen - bli för full. bli odrägligt jävla kalasfull. eller gör som jag & bli det två dagar innan vilket leder till att alla alltid minns mig som den som inte kom på avslutningsmiddagen & den som fortfarande var bakis på studenten.

2. det finns alltid någon slags förväntan att studenten ska vara den bästa dagen/kvällen/natten i ditt liv. på min lista kommer den inte ens på topp tjugo. varför? förväntningarna. & på det faktum att jag tog alldeles för seriöst på hela grejen. det är en dag, inte den dagen.

3. lita på magkänslan. min mage må ha varit fucked up men jag borde litat på den iallafall (nu kommer mitt "det är lätt att vara efterklok" in) jag hade en hel drös av älskade människor i min lägenhet på ena sidan & en klass jag aldrig klickat med på andra - jag valde fel. 

så strunta i vad alla andra gör & ge fingret åt vad som förväntas av dig. ta på dig en röd klänning eller gå naken, ha vodkafrukost & spring inte ut - gå. om du vill. om du vill. gör vad du vill. för i slutändan är det bara en av dina dagar. & ingen annans.


Kommentarer
Postat av: F som i Frida

true story!

2011-06-12 @ 00:12:59
URL: http://farfaraway.webblogg.se/
Postat av: totten

du är så jäkla bra!

2011-06-19 @ 12:44:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0