hörde inget du sa för den höga musiken.

23 581. så många minuter har jag spelat musik på mitt spotifykonto det här året. då har det alltså inte räknats med när jag & Lisa åkte bil & youtubade the anthem med ng3. alla mornar i höstas med radiomusik i lurarna. allt dunkande från bashögtalare på krogen. festivalerna. skivorna som spelats i den röda bilen. Men tio låtar utsåg spotify till de mest spelade i år. 10 låtar nu återberättade + 5 som jag valde ut själv. För att jag har spelat sönder dem så jag kunnat plocka bitar till att lappa ihop mig själv igen.



Visst är det vackert – Zacke
Kanske borde jag ha misstänkt att den skulle hamna här när jag började hinna med i varenda rad utan att tappa luft. Den är en nedvevad ruta på högsta volym med bara ena handen på ratten. & att få spotta ur sig vill dig illa är det så jävla konstigt? Skulle till&med strula med din fula kompis, a precis jag sa det! läker hjärtan mycket bättre än man först tror.

Hon måste undra – Sarah Dawn Finer
Den här låten kommer alltid att handla om honom. & hur allting kan förändras på bara några timmar. Varenda kväll hela våren när jag åkte hem sjöng jag alltid till den här det högsta jag kunde.

This is what it feels like – Armin van Buuren
Som en spark i rumpan rakt in i livet.

Lova mig ingenting – Sarah Dawn Finer
Det är den här låten, & alla andra på den skivan, som läkt mitt hjärta.



Plåster – Oskar Linnros
Den här var sommaren. För en kort stund var det precis exakt såhär det var. Jag kan va ditt plåster skydda dig ett tag men vi båda vet att plåster faller av.

Kan jag få ett vittne? – Oskar Linnros
Kanske är det så att Oskar var min sommar. I bakspegeln verkar det som så. För den här brann också en kort stund just där&då  & sedan glömde jag bort den.

Wild for the night – ASAP Rocky & Skrillex
Här kommer den nedvevade rutan igen. Fortfarande med ena handen på ratten. Wild for the night fuck being polite.

Darling – Maja Alderin
you used to want me but now you just need me, oh darling i think you need me more than i need you.



Allt det här – Selest
Låten som tar en genom de värsta av januaridagar, februarikvällar & novembermornar.

This too shall pass – Maria Mena
Säger inte titeln det mesta? Precis så är den. Don’t worry darling, this too shall pass. 

Va kvar – Veronica Maggio
Så kommer låtar som en förälskar sig i.

Jag vet – Melissa Horn
Det här vore ingenting utan någonting från henne. Det finns anledningar till att hon är den mest spelade på mitt spotify-konto & egentligen, hur ska jag kunna välja en låt? Men första gången jag hörde den här fick jag gåshud.



Timbuk sa (Toppen) – RMK & Toppen
Alla år har sin upptäckt. I år är det dem här. Nästan hela skivan är intryckt på olika slags spellistor, ingen annan tycker om det förutom jag men jag har kärlek så det rinner över för dem i alla fall.

Inte stor nog – Timbuktu
En sådan där kärlek-vid-första-raden-låt.

Hosianna – Lars Winnerbäck
Äntligen kom han tillbaka. Så jag åkte klockan kvart i 6 på morgonen genom mörkret & satte en låt för det.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Ng3- this is for the women in the world like me. Haha, en annan sak. Har haft denna mening i huvudet den senaste tiden: "alla blir blonda nu". Skrattar inombords varje gång!

2013-12-18 @ 22:00:11
URL: http://Dancingday.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0