har du glömt vad det är som gör dig glad? så lätt att tappa bort sig i bruset i pulsen i stan som bara går på & går på & går på - tills man går av.

jag kommer ihåg när en vän till mig hade hjärtesorg en gång för vad som nu är flera år sedan. jag stod vid fönstret på gotland, tittade ut på tallarna & hade telefonluren tryckt mot örat. när jag sa att snart kommer jag hem så sa han vad bra - då har jag någonting mer att se framemot. det var, & jag tror det fortfarande är, hans metod. hans överlevnadsteknik. hans sätt att fylla det där tomrummet som blev. som blir. jag hade glömt bort hur smart det är.

ikväll var jag på konsert. med min mor. som jag har längtat efter det. i april ska vi på en till. & vare sig det är en konsert eller en födelsedagsmiddag eller ett nytt avsnitt på svtplay eller en ny podcast så bara det är någonting en får längta efter. någonting en får se framemot som gör att en orkar cykla trots bristande kondition eller kliva upp kl. 5 då alla andra sover. bara det är någonting som får en att vilja fortsätta.

jag ska försöka att inte glömma bort det igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0