samma gamla skiva spelas, dansar runt jag hörs oss sjunga.

år 2014 har jag spenderat 21851 minuter med att lyssna på musik. då räknas det inte in nätterna på schlagergolvet, radions skvalande i den röda volvon, det ofrivilliga lyssnandet på pappas musik i köket, alla de förfester jag suttit på eller resan till italien där hela familjen hade when the moon hits your eye like a big pizza pie that's amore på hjärnan. Som mest har jag lyssnat om måndagarna & oftast har det varit i den lilla gröna, i bussäten eller cyklandes. jag har varit på väg med mina guldiga hörlurar intryckta i öronen. det här är vad som kommit ur dem.  

Ett sent förlåt - Melissa Horn
Ingen är väl förvånad över att hon även i år är min mest spelade artist. De här tonerna var de som fick ta över där när alla andra slutade ha mening. man vill va lätt att leva med men ingen av oss är det.
  
What's a little rain - Jill Johnson
Bästa sättet att komma över någonting som gjort ont? Dunka den här!  

Knäpper mina fingrar Remix - Linda Pira
En veva-ner-rutan-&-ta-på-sig-solglasögonen-låt. Vad är ett år utan en sån här i bilstereon? 

Next Year - Two door Cinema Club
Det här året handlade mycket om att lämna. både för mig & för andra. & den här fick stå för det. & maybe sometime in a long time you'll remember what i had said there i said i'll be home for next year darling.

Jag vet - Melissa Horn
Det här är en av mina älsklingslåtar. jag skulle kunna citera varje textrad sönder & samman. Vilket jag gör. 
 


Baby - Justin Bieber
Denna bevisar nog att jag borde sätta på private session oftare än jag gör.
 
Nog nu - Melissa Horn
Det är antagligen den här jag spelat under alla dessa måndagar.

From Here to Here (Grey Skies) - Sofia Karlsson
Efter att ha letat efter den här i flera års tid hittade jag den äntligen igen, mest av en slump. Jag älskar den!

Let it Go - Demi Lovato
Det är inte konstigt att jag kan vissa låtar ur den här filmen helt utantill.

Bonfire Heart - James Blunt
Jag är människan som knappt lyssnar på radio vilket gör att jag upptäcker låtar & tröttnar på dem långt efter alla andra. här är en av dem & jag har inte tröttnat än.



Öppet idag - Zacke
Det kändes som jag hade varit bortkopplad från världen hela vintern & som att jag vaknade upp till en vår där att vara ensam faktiskt kändes för jävla bra. så jag satte en låt på det. Det har varit stängt ett tag men passa på för jag är öppen idag.
 
It's Not My Fault i'm Happy - Erato
själva titeln är förklaring nog. De har förövrigt gjort årets bästa skiva!

Kärlek på låtsas - Samia
Det där med att veta om att förälskelsen inte kommer bli någonting mera än nattliga lördagsmöten på någon krog inne i stan. & förneka det. så jävla mycket kärlek på låtsas.

Coal War - Joshua James
Det var ett sons of anarchy avsnitt & den bara fastnade!

The Weary Kind - Ryan Bingham
& this ain't no place for the weary kind, this ain't no place to lose your mind, this ain't no place to fall behind, pick up you crazy heart & give it one more try. 
 

Kommentarer
Postat av: Ralf

Du är helt klart den av mina vänner som har absolut mest olik musiksmak än vad jag har (notera att jag inte skrev "sämst";)) "Olika barn leka bäst"? :)

2014-12-20 @ 14:55:42
URL: http://ozzilda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0