mina väggar är vita, allt annat svart.

jag drömmer om ett hem med téburkar & kaffe, en flaska bubbligt vin i kylskåpet, kladdkaka i frysen & i en undangömd låda längst in i garderoben, ett gammalt cigarettpaket. ett hem planerat efter känslor. för känslor. min egna & andras. man känner vad man känner men hjärtesorg smakar bättre med en mun full av kladdkaka. 
 
ett hem med en mjuk matta en kan vila på när rummet snurrar. ett hem där man kan vara destruktiv när det känns som livet ställt sig bredbent & pissat på en. & som tillåter det. ett hem som smeker ens kind. som har en säng stor nog att rymma en man eller tre vänner. som erbjuder en kudde åt alla.

ett hem som rymmer de jag älskar eller bara mig. med svarta kläder i garderoben. böcker att bläddra i. poesi på toaletten. filmer för varje tillfälle. ett hem som känner mig. som är byggt omkring mig. av mig. för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0