forever young kom med mig ut i natten.

vi avslutade allkårsveckan på lördagen med ett brak. pussy palace stod som ofta nu för tiden för den obligatoriskt stökiga förfesten med bubbel, rosé & discolampa. sedan övergav jag & karro campuslivet till förmån för världen utanför bubblan & tog en taxi in till stan vilket resulterade återigen i historier att dela med sig av över kaffekoppar & i telefonsamtal. Karro kan ha skrivit cirka 10 meddelanden där hon förklarar hur mycket hon älskar det. jag håller med!

idag är jag inne på min andra dag som bakfull student med en b-uppsats som hänger över mina axlar. denna måndag stavas ingenting annat än ångest med en trött kropp, ännu tröttare huvud & en hals som kliar. lägenheten är en enda stor röra med flyttkartonger i alla hörn & mitt i sitter de två inneboende framför varsin dator. den ena tittar blommiga examens klänningar & den andra skriver det här. runt oss springer en förvirrad katt som inte riktigt vet var han ska ta vägen bland alla saker.

jag konstaterade idag att min äldsta vän fyller 25 om exakt en vecka. om exakt en vecka är det juni & livet rusar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0