vi har inte tid med sånt här något mer brukar dom säga som att tid var en ägodel.

jag gillar inte att längta till saker. jag har slutat göra det eftersom det ofta blir pankaka om jag längtar till någonting allt för mycket. förväntningar lika höga som höghus är det ingen händelse i världen som kan slå över.

jag skulle kunna säga att jag längtar till jullovet fast det kommer bara förstöra ledigheten. jag kan säga att jag längtar till nyår men då har jag en känsla av att mina förväntningar kommer infatta en kyss på tolvslaget (och nej vad mina vänner än tänker så inte en kyss ifrån någon av er - de kan jag ju få när jag vill eller hur?!). jag kan säkert längta till nästa år men någonting säger mig långt bak i huvudet att det är ingen ide. snart kommer tvåtusennio vara här och jag kommer bli besviken. så jag längtar inte någonstans förutom möjligtvis ifrån linköping ibland. 

(men någonting säger mig att någon annanstans inte blir så mycket bättre heller.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0