jag förlorar mitt fokus, vad drömde jag om?



det skulle vara så enkelt att säga att det enda jag behöver är anna och jag i en telefonkiosk
eller johan och jag på bryggan i hjulsbro med ännu en trippelchoklad emellan oss. eller att
det enda som behövs är molnfria sommardagar med värme och sol och sofia och jag vid
kanalen. det skulle kännas enkelt om det enda som behövdes var jag och mina favoriter, två 
alkoholflaskor och radiomusik eller jag, stina och anna på ett bord vid birgitta skolan,
gapflabbandes åt något av våra otroligt bra skämt. om det enda som behövdes var en till
lasse konsert, ett stort hjärta målat på handen, lockar i håret eller uppsatt knut eller ännu en
till glass. 

jag skulle göra det enkelt om jag sa att jag behövde berga eller några människor som funnits
i mitt liv för länge sedan och det skulle vara enkelt att säga att jag bara behöver ännu en
promenad genom vidingsjö med lisa en solig sommardag vid gungorna. det skulle vara
bra att säga att det enda jag behöver är en kyss och varma händer, någon som håller i mig
när jag skakar som mest. (fast jag i ärlighetens namn vet att ingen håller kvar mig så länge)

jag tappar bara mitt hopp hela tiden och det är så svårt att försöka leta reda på det,
varje gång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0