Och en sekund står hela dansgolvet still och du är mer än vanligt farligt blond.

veckan började med att en av mina äldsta vänner gick över till den artonåriga skaran som växer sig allt större och större. och sen finner jag bilder på när vi var sisådär fjorton år och får nostalgikänslor i hela kroppen. jag har nästan glömt bort hur det var att ha kort hår och snelugg och hänga vid vidingsjö skolan med irma dagarna i sträck.



sedan gick veckan vidare i vad som kan kallas vårkänslor utspridda över varje dag. johan och jag invigde bryggan några dagar tidigare än förra året och denna gång var det också en aning varmare. gud vad jag längtat efter den dagen jag skulle kunna sätta foten på den bryggan igen och se solen glittra på vattenytan. det är nog trots allt en av mina favorit platser i den här staden. Vad jag kan minnas fann vi den för två somrar sedan av en slump.





idag hade vi bara en dag kvar innan lovet och det var bosses glassbar som gällde. världens godaste marängsuiss och halva klassen verkade infinna sig mittemot muren vid domkyrkan (jimpan skulle varit stolt) och alla bar på någon form av glass. ett himlans smakande av alla sorter kan ni räkna med att det blev.





sedan gick malina och jag på stan och fann victoria skor som jag av nostalgi känslor blev tvungen att köpa. plus att jag behöver några rena tygskor. i mina första par victoria skor levde jag under delar av nian har jag för mig, även när jag vandrade mina femton minuter till berga i djup snö satt de på fötterna.

sen cyklade jag hem och lyssnade på en av sofias favoritlåtar "och alla med converse sjunger do do do do do do . . . "

Kommentarer
Postat av: jennifer,

så vårigt & fint :)

2009-04-03 @ 13:19:35
URL: http://hellobenjamin.blogg.se/
Postat av: bea

sköna bilder

2009-04-03 @ 18:24:51
URL: http://beatasbilder.blogg.se/
Postat av: malin

fina bilder! härligt med sol och vår-värme :)

2009-04-10 @ 12:55:09
URL: http://daaanielsson.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0