som du kanske redan sett första snön kom inatt.

mamma är sjuk & jag är "ledig". "ledighet" är någonting jag börjar så sakta vänja mig vid nu för tiden. Kanske har lärarna även dem fått sig en släng av skoltröttheten & helt enkelt vägrar att ha mer lektioner innan jul. ibland känns det som så trots att de har en tendens att lägga in riktiga lektioner på dumma tider, som imorgon åtta.tio.



dagarna har en tendens att gå medan jag springer runt & undrar vad jag sysslar med. jag vet inte om jag lever trots att jag känner när jag nyper mig i armen. jag går på lars winnerbäck & står en meter ifrån staketet, sjunger med i texterna & får hostattacker för jag sjunger för högt.

& äntligen erkände han att jag kan se hans barndomshem från mitt köksfönster, snett över gatan.



ikväll handlar det om röda mattan & jag kan inte bestämma mig om det kräver ett borstat hår eller ej. Snön ligger tät & täcker marken, jag har fått skotta i den vackraste utstyrsel jag skådat i form av stövlar & svarta mysbyxor plus en tjock vinterjacka.

jag får posta julkort åt mor för att hon blivit sjuk av baconsprutan, mitt internet på den bärbara funkar igen, tillfälligt & på fredag har jag min sista julavslutning på folkunga skolan. innan dess handlar det om fest & att betyg ska delas ut. 

för övrigt undrar jag lite i sådär smyg, mitt rum är en röra & personligen är jag en tova,
vilken ska jag kamma ut först?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0