du ryggar tillbaks när min hand just ska röra vid din men det är så det ska vara, det är så vi vill ha det nu.

mamma & pappa har fått hem dvdfilmer med min barndom på. Det är en blöjrumpa med knubbiga fingrar & blonda fjun på huvudet, som plockar i, plockar ur & plockar i igen. som drar upp benen innanför det stora nattlinnet, sjunger hakuna matata i det orangeblommiga köket & skakar på huvudet när en morfar frågar "stina, vet du hur man deklarerar?"



det faller någonting ner från himlen, jag vet inte om det är snö & klarar inte av att titta efter. marken är frostigt vit & jag tittar på sunes jul. Det är december (jag trodde december skulle vara annorlunda men jag går sönder iallafall.)

jag tappar ord i mörkret, försöker finna dem men det är för mörkt & mina händer är alldeles för små. jag vill så mycket & hinner knappt hälften. därför blir det tomt här, därför blir det tomt i dagboken, därför stoppar jag tankar som "jag kanske ska offra sömn inatt" på hyllan. 

jag räcker inte till.



jag har värk i armen, lyssnar på en kvinna som sjunger fina kent låtar & fryser sönder från bussen & hem för jag vill hellre ha på mig kjol än jeans. det är december, jag undrar när de knubbiga fingrarna blev små seniga & lite snea och när blev de blonda fjunen på huvudet en stor tovig kalufs?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0