såna som vi med lyckan mitt i sorgen, du håller om mig & jag vågar hålla kvar.

det har varit en händelserik helg. det var steka med stekpanna & dunka the black pearl i jonte & felixs vardagsrum. det var sweat sweat sweat & piggelinshots på la scala. Det var svettigt & dans dans dans, posa vid den gröna väggen i köket & få ont i magen av för mycket söt cider.

det var riktigt bra skämt & höga skratt, det var klagande grannar & förfest i mitt kök. det var en lennart & nackvärk efter för mycket snurra-på-huvudet. det var lite för mycket av det starka, high five & pojkar i skjortor & kavaj. det var en nu artonårig malina som fick skönsång vid tolvslaget & mina fina små hjärtan, riktigt bra människor & ingen kamera vilket resluterar i att jag nu snott bilder från de få som hade en med sig.



trots värd helg, trots att man önskar att den aldrig riktigt ska ta slut gör den det & det blir måndagmorgon, regnet öser ner utanför fönstret & monarken får stå kvar under trappan. Trots mulen december måndag ställer lärarna in lektioner vilket blir likamed en spanska lektion på hela dagen.

åker hem & handlar potatisstripes i skillingen, kryper ner i As tröja vilket jag egentligen gjort i smyg enda sedan jag fick låna den igår. jag borde plugga spanska men det är så mycket annat man har lust med.



ännu mer för övrigt, idag är det två veckor kvar i skolan. två veckor kvar på vår näst sista termin. den näst sista terminen på folkunga, med sp3F, med mina små hjärtan, med en lisa i korridorerna som man aldrig lyckas springa på hur mycket man än vill, försöker & letar.

det är två veckor kvar på den näst sista terminen, på den sista höstterminen, den sista julavslutningen. den jag personligen har längtat efter, drömt om, gråtit för, skrikit & pratat om. det är två ynka fjuttiga små veckor kvar tills den sista julavslutningen & jag kan inte riktigt greppa, inte förstå att det är sant. 


Kommentarer
Postat av: ANNA

Bilderna från festen är så himla roliga och de får mig att skratta gott om och om igen. Och Stina, mitt lilla vän, du skriver så underbart. Älskar att läsa dina texter, du får liksom till den där känslan! <3

2009-12-07 @ 16:01:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0