dancing queen, young and sweet, only seventeen.

jag är hemma ifrån huvudstaden, fullpackad med nya saker. solen sken hela vägen hem idag, genom landskap, på motorvägen. jag har en dag kvar, en dag kvar som ostraffbar omyndig ickerökande sjuttonåring. jag får inte bestämma över mig själv och mitt egna liv förrän visarna på klockan slår tolv och siffrorna på mobilen visar noll.noll:noll.noll.



min sista tid som sjuttonåring kommer spenderas med en sextonåring som följt mig en ganska lång tid nu och faktiskt när jag tänker efter inte bara blivit en av mina närmaste utan också en av mina äldsta vänner. sorligt ur en synpunkt men hejdundrans bra ur alla andra sätt att se det på. (jag väljer bort sorligheten, den får inte komma hit ändå)

och jag var 17 år

ville inte va den som blev kvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0