om du är bränd och rädd lägg av med det.

efter fullkomligt pluggfria veckor har jag nu glömt bort hur man egentligen gör, inatt sov jag tio timmar och är ändå trött redan vid halv åtta. i fredags sa vi hejdå till käraste stina som med utkammat hår reste iväg till varma thailand i två veckor. det kändes väldigt sorligt på något vis. sen på lördagen firade jag den andra artonårsfesten, nu förhoppningsvis blir det mina hjärtans och min tur nästa gång. 

själv har jag inte förstått riktigt att det är lov om bara två dagar och att jag snart är inne på min sista vecka som sjutton och omyndig. mamsen hade fest i fredags också vilket ledde till att jag blev lovad ett tält gratis till hultan samt en del tyg fast jag vet inte riktigt om jag vågar ta det för givet ännu. vore trots allt fint om det var sant men man kanske inte ska lita fullt ut på människor som druckit alkoholhaltiga drycker.
 


så värst händelserikt är inte mitt liv i februari, aldrig riktigt lyckats blivit min favorit månad trots att jag fyller år och allt. jag vantrivs inte med mitt liv, istället upptäcker jag att jag är ganska nöjd. en flicka i sina bästa år faktiskt. vi bestämmer att det blir partyfria veckor framöver och helt plötsligt peppar vi på alla hjärtans dag bojkott, onyttigheter i överflöd och se alla de senaste filmerna vi missat. 

helgen gav mig mer smak på gamla hederliga tygskor så snart kommer jag kliva utanför dörren i dem även fast mamma kommer bli galen. i veckan har jag lyxat till det med buss, markus krunegård i lurarna och känt för första gången känslan av avslut i ett hjärta som alltid pumpat lite extra för någon (och alltid kommer göra) men längtan efter något nytt och pirrande är mycket starkare än förut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0