De kommer ångra sig, de som behandlat mig så.

en sjukligt effektiv söndag har det varit och en blogg påminde mig om hatet mot söndagarna, ångest dagarna, som alltid fylldes till bristningsgränsen med hårda ord och känslor som alltid lyckades svälla över kanten. sådan där rå ångest som bankade ner hoppet.

det var länge sedan jag hade en sådan söndag.

nu tror jag inte längre på att en viss dag ger ett visst humör. man kan lika gärna ha ångest en tisdag, onsdag eller fredag. till och med en lördag om själen inte vet vad den vill. kanske att jag vuxit ifrån att tro att ångest bara är till för en dag i veckan, kanske har jag lärt mig att ta tag i problemen när de dyker upp, istället för att antingen springa ifrån dem eller titta mig över axeln, som att livet när som helst ska ge mig en örfil. 

jag tror att allting ordnar sig, även för mig.  

Kommentarer
Postat av: anna

klart det löser sig, det gör det alltid! ;)

2009-01-18 @ 21:21:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0