löftet om att allt var möjligt någonstans längs med.

här om dagen städade mina föräldrar i vårt källarförråd varpå det dök upp en massa saker som jag skrivit när jag var liten. en himlans massa stavfel fanns det, som "hon var dukdig" och "det jilar jag." min mamma tycker det är charmerande. och jag läser om min längtan efter hund.

enda sedan jag var pytteynke liten har jag velat ha hund och tjatat på mina föräldrar om att vi skulle skaffa en. jag tror definitivt att jag inte var den enda flicka som ville ha en hund men jag önskade mig en, fruktansvärt mycket. självklart förgäves och som liten var det närmsta jag kom till en hund min mosters och en gammal hund bok som jag hittade någonstans i gömmorna. självklart ville jag ha en golden retriver också, för att min moster hade det.  

min mosters hund hette lisa. det är anledningen till varför jag har ett hundgossedjur döpt till lisa hultberg vilket har roat många som kommit över min tröskel. hunden har också nämnts ut av andra som ett får eller giraff för att nosen trillat bort. men jag tycker om den lika mycket iallafall. det är nog det närmsta jag någonsin kommer komma till en egen hund om jag nu inte får fnatt och skaffar en, någon gång i framtiden om jag får tid.

jag hoppas jag får den tiden :)    


Kommentarer
Postat av: sofia

Jag tycker din fårhund är söt , även fast jag mobbar den lite då och då! :D

2009-01-03 @ 21:55:19
URL: http://longcoldwinter.blogg.se/
Postat av: oscar

Tid är allt man har:)

2009-01-04 @ 06:23:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0