vi två, sen vi var sjutton år.

min mamma är ibland den bästa som finns. som idag, när hon, efter fyra dagar av sjukdom och hemvistelse, bestämmer sig för att beställa hem en film och en skiva till sig själv, en till pappa och två till mig. jag som längtat efter "ny musik" i skivspelaren är överglad (kan egentligen inte kalla lars och håkan för ny musik men min skivspelare är mest van vid svenska kvinnliga artister så, men ingen fy skam i det!) 

idag var det dags för fikatajm igen, denna gång med josefina, malina och sofia, en efterlängtad iste (mumma) och chokladboll. fika är himlans dyrt men sjutton vad mysigt det är att bara babbla bort några timmar med fina människor om allt och ingenting. stämningen, hela grejen i sig, är den absolut bästa sysselsättningen en torsdag kväll när man inte har något i skolan och inte finner orken att cykla hem.

om vi förlorar varandra här i vimlet
så minns att jag står bakom dig
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0