jag har inte sagt till någon att du blev kvar här igår fast det är svårt att hålla tyst när all frågar hur det går.

göteborg var regnigt. & fint & "jag kommer ihåg den här platsen." För första gången fick jag hålla en liten knodd i famnen & läsa barnbok för någon annan än mig själv. hotellet hade rutiga badrumsgolv & fjärilar uppsatta lite varstans. jag köpte med mig två egna hem.



annars springer jag mest runt & har panik över allt jag skjutit upp. & saknar lisa trots att jag träffar henne nästan varje dag i skolan, men en kvart om dagen är inte nog när det finns så mycket man vill säga. jag håller ett tal där jag förbannar mig själv för alla de små saker som jag önskar att jag hade gjort (som simon sjunger.) sen skriver jag ett nationellt prov i svenska & kommer underfund med att jag inte vill byta bort det jag fått mot allt mod i världen.

jag tar det faktumet att någon måste tvinga mig i tjugo minuter innan jag vågar fråga det jag tänkt på.



det är november. det blir mörkt utanför fönstret redan nu vid halv tre & solen har inte synts till på flera dagar.

själv hamnar jag ibland på knä & måste dra mig upp. tar en eftermiddag inkrupen i täcket. skriver inlägg i pa loggboken som är ett enda stort finger mot skolan. egentligen lite mot mig själv för att jag inte är en duktig flicka & orkar.

det är svårt nog att ta sig igenom den gråaste månaden på året. jag lyckas bättre om jag får krypa in i en famn jag börjar lära känna nu efter ett halvår, om jag får prata bort en hel kväll med johan & om jag får träffa min lisa när jag vill. idag ska jag ha ännu mer terapi för själen tillsammans med kära mor på melissa horn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0