jag hoppas det ser ut som att jag vet fast jag har faktiskt ingen aning.

jag kör bilen hem genom tätt dimma, nittio kilmoeter i timmen & lasses röst. två studiedagar i veckan & min grupp var inte lika söt som den förra året (eller kanske inte bara lika lat) det blev skola trots ledighet & jag har aldrig sett lärare le så stort som när de klev in i datasalen den dagen. "en lärares högsta dröm"

jag var på bio & såg new moon, hade en lisa bredvid mig som viskade "blunda inte du måste se vad som händer." och johan & jag bestämde oss för att det blir utgångx2 nästa helg, favorit i repris & jag kan knappt hålla mig.



för övrigt har den här veckan handlat om skolan som alltid & en vän som behövde glass, té & yrrol. helgen handlade om spontan fest & människor man inte träffat på tusen år. om att hitta tillbaka till någonting & om att vara förvirrad, rörig & undra var min plats finns i november mörkret?

när jag kommer hem luktar det lussebulle i hela lägenheten & nu är det tyst i trean i vidingsjö. det blev första advent i år igen & vi lämnar snart november bakom oss eller som jag sa till ett A vid någon av turen från eller till bankekind "det blir december, sen januari & helt plötsligt februari & då har man allting framför sig igen." 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0