jag som skulle vara så fri, vara den som skiter i, där igen skulle aldrig hända mig.

& oktober kom innan jag förstod att det ens var september & med oktober kom hösten. den där hösten som man aldrig minns efteråt, den där brandgula, orangeröda hösten med rosor på kinderna (man minns bara den nakna grenar & regntunga skyar hösten med mörka moln som inte solstrålarna når igenom.)



lisa flyttar från linköping ut till ett rött hus & istället för utsikt över haningeleden har hon nu fält & åkrar utanför fönstret. någonting säger att trots att cykeldejtandet kan bli svårt i fortsättning kommer lilla lisa alltid förbli ett vidingsjöbarn & framåt existerar nu bil & bussdejting istället. sånt kan vara minst lika fint eftersom allt är lika fint när det har med den flickan att göra. 

jag & sofia gör en skolka-en-engelska-lektion-&-dra-till-tågbron repris. den här gången med två cyklar & i efterhand noll skolk. jag hörde även en fågel viska i mitt öra att vi bara hade fyra hela lektioner förra veckan. antar att det är sådant man får ta när man går internationell & ska lära sig att jobba självständigt. 



den här hösten verkar också bara se ut att bli bättre & bättre. om några dagar har jag en melissa horn biljett i min hand & om två veckor kommer hennes nya signerad skiva förhoppningsvis ner i vår vita brevlåda. glädjetjut över den upptäckten på lördagsmorgonen (& det lyckades även skapa tillfällig vapenvila emellan min kära mor & mig.)

sen var det bara tre veckor kvar till höstlov & tre månader med den där någon, undrar om det kallas - accidently in love?


Kommentarer
Postat av: michaela

oh jag vill med ha hennes nya skiva! :)

2009-10-05 @ 17:23:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0