i wish you got the flu so i could take care of you like you take care of me.

jag ska försöka hålla ett peppande tal om hösten, till hösten, för mig själv & kanske till & med för någon av er.

Tyvärr är det svårt när jag för andra dagen i rad är blöt enda in till underkläderna när jag kliver innanför dörren hemma. det är svårt när jag tittar på bilder ifrån i somras & nästan kan känna lukten av sommarkvällarna. de luktar lite som varm hud, för söta drinkar & insjö vatten eller som avgaser, rekordelig päron cider & hultsfred. 

men mest av allt luktar Dem kvällarna som A;s t-shirt han glömt kvar i min soffa.



jag minns förra hösten när magvärken gått över & skolan försökte kväva oss. Vi tillbringade hundratals timmar i stinas hus, "kalla mig cp, kalla mig bög" blev slagorden & helgerna var skiten. tvättstugan blev stället-du-tillslut-alltid-hamnade-på & stina lyckades banka in i alla våra huvuden hakuna matata.

stinas hus ska säljas & jag kan inte låta bli att bli lite ledsen i ögat. vad vi tillbringat tid i det hus, vilka hemligheter som egentligen delats där & vad vi dansat, sjungit, skrikit, kysst, gråtit & skrattat där. förra hösten var det huset vår fristad mitt i allt ont. stina, jag tror ditt hus & du räddade oss, iallafall mig.  



det är klart jag & ni klarar en höst till. jag ska tvinga mig själv ännu en höst att njuta av gularödaoranga löv, jag ska åka till stockholm, jag ska fortsätta dansa, skrika, skratta, gråta, sjunga & förhoppningsvis kyssas. om nu inte i stinas hus så någon annanstans, kanske överallt.

jag har gummistövlar, te på lösvikt & hundra tusentals idéer i fingrarna. jag har en biljett till en lars winnerbäck konsert & hans nya skiva är redan beställd. jag har ett körkort, en ny symaskin & jag kommer klara mig. jag klarade förra hösten, jag klarar den här. 


Kommentarer
Postat av: Lisa

Och jag ska klara av hösten med dig, new moon och Lars Winnerbäck. Kanske att en lila klädkammare och ett nytt rum ska få hjälpa till också. Fy bubblan vad jag tycker om dig! <3

2009-09-03 @ 20:49:19
URL: http://dancingday.blogg.se/
Postat av: soffan

du kommer att klara dig stini, garanterat! :D <3

2009-09-04 @ 00:04:36
Postat av: Anonym

Du skriver fortfarande bäst :D Inte särskilt pepp på hösten, men desto mer pepp på en lasse konsert, förhoppningsvis med er i Lkpg!

2009-09-04 @ 20:43:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0