du har förändrat ditt sätt, suddat ut varje spår men i själen din långt, långt in ekar tonåringens vrål.

om förra veckan gick alldeles för sakta för mitt eget bästa, går den här så farligt fort att jag knappt hinner med. jag har iallafall köpt någonting som kan sätta lite mer färg på tillvaron i höst & vinter och äntligen har vi kommit fram till vad vi vill göra för projektarbete. nu är det bara att hålla tummarna för att skolan inte ännu en gång ska stå i vägen för ens drömmar.



annars ligger passet redo & miniresväskan står i vardagsrummet, redo att packas. konstaterar att jag nog blivit flygrädd på gamla dar vilket i och för sig inte är konstigt då de senaste årens resor bara förknippats med en enda sak, smärtor i maggropen.

jag skiter i packlistan & skriver istället en lista på saker jag ska ta itu med när jag kommer hem. ting jag borde gjort för länge länge sedan men aldrig riktigt vågat. kanske var rädslan för att den förändring man genomgått ska göra någon annan besviken alldeles för stor, men det är värt ett försök. 

man måste kämpa lite för att klara en höst & för att visa att man fortfarande minns.      

Kommentarer
Postat av: Liis

Du får mig alltid att ställa mig sånna tankeställare. Jag såg din pojkes vräkiga bil på väg hem från skolan idag och när jag kom hem fanns där ett urtöntigt mejl som jag kan ana att han hade ett finger med i spelet om. Jag kommer nog inte att klara fem dagar eller mer utan dig, det är på tok för lång tid. <3

2009-09-10 @ 19:06:16
URL: http://dancingday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0