dem har gått för att leva sina liv & gud vet att jag måste leva mitt.

under den tid som jag inte spenderat här har jag istället försökt att lära mig åka longboard, klätt ut mig för sista gången till ett Fn-rollspel & dansat till egyptisk dans & riverside inför nittio spintare. jag har skickat iväg min första ansökan, suttit ensam på en bänk mitt i ett radhusområde, planerat att bli brunbränd & försökt arbeta av min lista, sakta men successivt. jag har ätit pizza bredvid en ännu frusen göta kanal, fått skrivkramp i fingrarna, haft ett otroligt stökigt rum & hatat det där huset som kallas skola.

mentor - "det var länge sedan jag såg dig med longboarden?"
jag - "men det regnade idag?"
mentor - "fast longboarden ska vara en accessoar, den ska vara med hela tiden."



under den tiden jag inte kommit på vad jag ska berätta för er har allt mesta dels åkt berg och dalbana. i äkta tonårshumörs anda har jag slängts mellan känslor, raseriutbrott & gråtattacker. & det känns som att någonting alltid står i vägen mellan mig & den lilla lyckan. att njuta av den sista tiden som gymnasieelev tycks heller inte vara en möjlighet. 



under tiden som pannkakshjärtat varit tomt eller bara fyllt med korta tunga ord har det iallafall funnits en katt som lägger sig tillrätta mellan mina ben & som har stirr-tävling med mig vid matbordet. det har funnits en brygga, en glass & en vän som terapi för själen, en världens finaste lisa som alltid skickar alldeles för braiga sms "jag antar att dem drive you crazy?" En sol som ibland har behagat sig fram, fina kusinvitaminer, goda nyheter i form av en möjlig ljusblå variant & en stor skräll i form av en strandtomt plus att johan & jag gjorde en ny vän på köpetorp en natt - conny!


Kommentarer
Postat av: Johan

CONNNY! :D

2010-04-22 @ 19:20:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0