jag var inte ens kysst men jag visste vem jag var & jag grät mig till sömns efter alla da'r.

de tre dagar som kallas helg. den har handlat till mesta dels om mentalt stöd i allt från match-making till bil mekande. men också har det handlat om frusna tår, det luktar som vår, grillning både av marshmallows & kött, om kläder som tar en tillbaka flera år i tiden (jag hade glömt bort hur mycket jag det fanns inuti ett par jeans), en studentklänning som äntligen är inhandlad & sedan springa barbent runt i den hemma med mössan på huvudet. 



måndag. måndag handlar om att prioritera bort lektioner till förmån för skolarbete. om ännu en ansökan på gång & en tjurskallig stina som fick rätt i slutändan (guldstjärna i boken.) Det har också handlat om att jag kommer inneha en väldigt underbart blå balklänning, att pappa är bäst när det gäller, att kryssen på listan börjar bli fler än de tomma rutorna & att studentfeeling skapades i köket i sena timmen med hjälp av lunds studentkör & en skönsjungande mor.



nu. Det gör ont att förstå att det inte går att radera bort fem år av sitt liv. Det gör ont att fem & en halv centimeter i verkligheten bara är fem & en halv centimeter & ingenting mer. Det gör ont att veta att ni bara blivit mina försäkringar emot ensamheten & att stationen kommer vara nästintill tom den dagen. & trettonåringen inom mig kommer skrika att dem inte ens kommer märka att det är går två fötter mindre på deras gator. Det gör ont att veta att nittonåringen kommer veta att hon har rätt.


Kommentarer
Postat av: Liis

Du har inte rätt. Bara så att du vet kommer hela min värld rasa samman den dagen då dina fötter inte vandrar på våra gator. Det kommer att kännas så in i helvete och anledningen till att jag aldrig nämner det är för att tanken på att du inte kommer att vara här får mig att nästintill gå sönder. Så nej, Stina, du har inte rätt. <3

2010-04-27 @ 18:23:16
URL: http://dancingday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0