tvåtusennio - vi hade smultron ibland.

de andra sex månaderna. & vet ni? Det är sant som jag skrev när den där kvinnan på skolan lyckades krossa min största dröm på en nanosekund med anledningen det förstår du väl? (nej det förstår jag inte.)

"I dina ögon kanske jag bara är hundrasextio centimeter men i mina når jag upp till himlen & molnen minst."

Juli.
jag hoppade tillslut från golden gate bron i linköping, sofia & jag snackade danska "hejdå & tack för du handlar på hemköp" & vi drog äntligen till hultsfredsfestivalen med världens tyngsta packning & mottot hakuna matata - inga bekymmer. Jag & lisa hade picknick mitt på fotbollsplanen i vidingsjö & det skulle blivit göteborg med familjen (vilket nog var min största besvikelse det här året) men det blev en dag i stockholm med mor som plåster på såren. Vi festade till det i bankekind annars hade jag ångest över körkortet & pussade på ett A mest hela tiden.



Augusti.
Allting handlade om bil, lisa fastnade utomlands & det var "vad är det som bekymrar Sara Wehn?" Johan & jag avslutade sommarlovet enligt traditionerna, mycket var bil & billträffar & jag blev fadder stina för en vecka & började som trea sista året på folkunga. Lyckan blev total när jag lyckades få det där förbannade körkortet (efter skrik, hårda ord & övningskörning en hel sommar), johan dansande in i en buske, mamma & pappa for utomlands & vi köpte lars biljetter samma dag som jag hämtade ut mitt körkort.



September.
Det regnade, mycket & föräldrarna återvände hem. Jag målade blommor i almenackan & försökte övertala "jag klarar en höst till." Stinas hus lades ut för försäljning, Vi hade världens sjukaste & såhär i efterhand roligaste kräftskivan ute i slaka hos oscar, Lisa gjorde en imponerande u-sväng i johans bil, Klassen reste till Barcelona, Calella & jag konstaterade "det kommer något bra ur allt" & att klass 3F har en väldigt fin mentor. Jag haltade runt i skolan & lisa påstod att jag såg ut som en gammal tant, lars Ws nya skiva föll ner i brevlådan, jag & lisa tvingade till oss en tur i caben när Carl tog körkort & hade vår sista cykeldejt på haningeleden.



Oktober.
Jag fick reda på att melissa horn skulle komma till linköping vilket gjorde min höst, annars kom oktober alldeles för snabbt & min käraste lisa flyttade ut till ett rött hus på landet. jag & sofia drog till tågbron, vi hade nästan noll lektioner i skolan, min blogg fyllde ett år & Stina & André for iväg till turkiet. Johan reste till gran canaria, vi fick höstlov, beställde studentmössor & far & jag drog till stockholm. Annars handlade oktober om fester, stora som små, jag & lisa åkte en liten roadtrip & hamnade vi någon kyrka & någonstans förstod jag att kärleken till A låg i topp tillsammans med pasta a la ost.



November.
Det var sex månader med en pojke som hade ett namn som rullade bra på tungan & jag hade någonting att göra varje vecka fram till nyår. jag skrev tal till svenskan (don't let people happen to you), vi dansade fötterna av oss på sweat, stina & jag fick infall & det blev utgångx2. Familjen for till göteborg för att lilla Rasmus skulle döpas, Jag saknade lisa, melissa horn lyste upp min höst & jag & michaela gjorde roaptrip till tranås. Det blev studiedagar, vi såg new moon, träffade människor som tillhört ens liv förut & jag ville inte vara ensam med mina tankar. Förövrigt var november tungt & grått i år, otroligt tungt på axlarna. 



December.
Det blev december i år också, någonstans räckte inte jag till & förstod att man inte kan vara alla till lags. vi tar baconsprutan, malina fyllde arton & det blev sweat ännu en gång & förfest i mitt kök. Vi gick på lars winnerbäck konsert, röda mattan fest & julavslutningen var där fortare än vi hann säga något alls egentligen. Mitt sista jullov & vi käkade tacos, jag chillade i bankekind, snön kom till allas stora glädje & vi reste till leksand över jul. Pappa fick köra snö mest hela tiden johan målade svampbob i min kalender & jag skrev sammanfattningar till långt in på
sena nätterna.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag blir så glad när jag läser det här. Glad över alla roliga saker vi har gjort det här året och glad över att få uppleva alla sånna där överdjävlabra ögonblick med dig. My one and only, lixom. <3

2010-01-07 @ 20:58:26
URL: http://dancingday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0