du är bättre än du vet, mycket större än du vet men det klär dig att du tvivlar på din duglighet.

det här med att flytta hemifrån. att bli vuxen. att flytta hemifrån. att bli vuxen. att ha drömt om att lämna en stad i flera år & sen vara rädd för att lämna den. 

jag är inte vuxen, inte alls, men efter såhär lång tid med mig själv vet jag att det kommer bli tungt. överjävla tungt. att vara själv. att handla mat själv. att äta mat själv. att tvätta. att somna utan godnatt. att vara flera mil hemifrån på en ö med en sjö emellan som borde kallas hav. 



jag ber inte om att växa upp. jag behöver inte bli längre eller mera ansvarsfull eller klok. jag vill bara ha en lugn själ. eller snarare jag vill lära mig att ta på allt mera lätt. att inte vara så förbaskat tung och larsson-syndrom som i nu-målar-jag-hela-min-värld-i-svart. lite mer det löser sig. lite mindre lägga ner och önska sig död eller därifrån. att någon gång kunna fästa sig någonstans & inte vilja riva upp det.

att bli vuxen. att flytta hemifrån. att undra om jag ens kommer klara av det & sen förbjuda sig själv att tänka så, för åh vad du ska klara av det. & allt annat. eftersom att det är det här jag kämpat & slagits för. det därför jag krånglat mig ur tårarna tunga axlar & hjälplösheten. för att få en möjlighet att klara av det här.

Kommentarer
Postat av: Linda

Du har lyckats med det du har drömt om. Du har lyckats med det som även jag drömmer om. Du kommer fly vår stad med huvudet högt och jag är glad för din skull.

2010-07-17 @ 11:26:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0