men det är nånting ikväll som får mig att tro att vi kan gå genom eld bara för ikväll.

jag lever för stunden i någon anda av "man lever bara en gång." därför när sofia frågar om jag ska hänga med en kväll ändras min tveksamma inställning fortare än både hon & jag hinner reagera på. det är i samma anda jag på fredagskvällen startar den med en islatte & några timmar tillsammans med två av mina små hjärtan för att sedan förflytta mig till två andra favoriter & femtiofemmans uteservering.



jag vet inte riktigt vad vi sysslade med hela fredagsnatten. jag har bara en svag aning om att vi sjungit tomas ledin låtar, diskuterat politik i allt för onyktert tillstånd & undrat vem det egentligen var som fes? Jag lyckades även få med mig hem lite beröm från höger & vänster & en man gjorde i stort sett den sista delen av kvällen med sitt "de irakiska pengarna knulla halva england." sen skreksjöng johan & jag en del av vägen hem för att man blir mycket varmare då, enligt mig.



lördagen handlade sedan om att först försöka hamna på fötter igen & tänka tanken att kanske men bara kanske är de här utekvällarna inte värda trubblet dagen efter. På kvällen dök sedan fyra betydelsefulla människor upp utanför min ytterdörr. det vankades middag & senare också de där minnena som alltid luskas fram. de där minnena som man aldrig tröttnar på. & vi var tillbaka i rummet där allt först börja. 



idag är det en typisk söndag fylld till bredden av regn & ett A som skulle kommit hem men som inte gjorde det. istället har det varit en dag av tv-dator-kylskåpsdörren & mittimellan lilla jag som tänkt att jag måste snart ta tag i mig själv & göra något vettigt av all denna tid.

det är en dag som bäddad för tankar & min hjärna ältar "om en vecka är det augusti" likt en skiva som hackar upp sig & jag får ångest light för tiden, var tog du vägen? Men sen är det nog som min favoritsofia sa "jo men tiden går fort när man har roligt."


Kommentarer
Postat av: Liis

Om en vecka är det augusti, jag lyssnar på Paolo Nutini- Still crazy som vi har lyssnat så många gånger på i ditt sovrum för att lösa problem och jag saknar dig och dina råd/ lugnande ord lite mer än vanligt i natt. <3

2010-07-26 @ 01:16:43
URL: http://dancingday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0