du kan väl sakna mig ibland.

det är sommardagar och sommarnätter utan slut. en del går i spår av oskar linnros låtar & jag går hem som en tredjedel för en är krossad, en är din. sen finns det dagar som idag och tidigare. men så finns de dagar, några av de bästa någonsin.



jag sitter på en lummig innegård tillsammans med tre personer - en är svarthårig, en har lockigt hår & en har skägg. & jag röker samma marlboro. i trädgården finns också en igelkott som vi ger mjölk och brödsmulor. & en svart katt. vi dricker té & äter kex. & när myggen blir för många går vi in. 

min mamma hämtar mig på natten, i den lilla isblå faran. & trots skrik i flera dagar vill jag inte byta ut henne mot någon annans mamma alls. 



en pappa plussar på ett år i åldersräkningen & vi åker till slussarna. dricker cider, runöl & har cykeltävling hem. fina pappa som tog mig till stockholm för sista gången på det viset. en pappa som dricker chai latte & köper en stråhatt på second hand.

ett ljus i mörkret blir också lars winnerbäck biljetten på byrån & ett A som lyssnar när jag ältar & en kisse som blivit bättre & spenderar en av sina nätter sovandes i min halvt uppackade resväska. & i tysthet önskar jag att allt skulle vara som det brukar.  


Kommentarer
Postat av: Stina

Stina gillar detta<3

2010-07-07 @ 10:43:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0