I got out I got out and now it's 2am but oh how I long for the night.



"vi behöver faktiskt inte gå & lägga oss. det finns inga tider att passa."

Det är en av känslorna som kan beskriva de dagar som passerat. dagar som känts som sommarlov & som jag fyllt till bristningsgränsen med ting som man sysslar med när man är nitton år & fri från krav & plikter.



vi fyller dagarna med händelser i härlig "fyll inte livet med dagar fyll dagarna med liv" anda. vi rensar skåp & spelar hög pepp musik i klassrummen. Äter en himla massa glass & spelar minigolf i berg & jag vinner med mina 39 poäng. vi föreslår pizza på venus & ingenting slår den. Calles bil gör permanenta märken utanför johans hus & vi hänger i vidingsjö (vad är en sommar utan det?) & johan & jag lär upp calle i sann vidingsjö the hood känsla.



jag beställer min första stora stark & faktiskt tycker att det smakar helt ok. Vi hänger femtiofemmans uteservering, jag traskar barfota hem & josefina har som alltid solsken & grillat på sin födelsedagsfest i världens mysigaste trädgård. & sen slutar det som det kan sluta när det gäller oss. Raklånga på en väg eller slängandes mellan människorna på dansgolvet. & som det av vana för mig blir när jag traskar på gatan som börjar på å hänger jag hälften av kvällen med människor jag knappt känner. & jag förklarar ännu en gång kärleken till mina små hjärtan. & kör med nedvevade rutor runt i hela staden & tänker på kommentaren i 140 vinddrag "jag kan inte andas."



o nu ska jag snarast ta min lilla kamera & fara med en cykel & en mister johan ner till staden för att få titta på de sista balparen som dansat ut ur ishallen. en fröjd!  


Kommentarer
Postat av: Anna

Stina jag älskar dina senaste blogginlägg. Jag är övertygad om att det kommer gå super för på Gotland. Än så länge har jag inte träffat någon som placerar orden så rätt för att beskriva just den där känlan magen. Lyckokänslan som infinner sig efter en dag, kväll eller natt med er! :)

2010-06-06 @ 12:54:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0