kan du stoppa tid som han, be mig komma dit som han, få allt att kännas fint som han?

jag läste en gång att människor som inte vågar vara töntiga inte förtjänar att vara kär i någon - efter dem måtten förtjänar jag nog inte mycket kärlek.

inatt, nu, ska jag försöka att förtjäna den lite mer.

i flera månader har du haft en nacke som luktar gott & en ryggtavla att dö för. & ibland på bussar hem från dig har det känts ledsamt att jag inte träffat dig tidigare. att vare sig tretton fjorton femton sexton eller sjuttonåriga stina ens fick en gnutt chans att möta dig.



det handlar om månader, dagar, minuter, sekunder då jag bland annat stått på en lars konsert hört "jag vill ha dig här på riktigt inatt" & bara tänkt på dig. det handlar om att du är finast när man tittar på dig i smyg & att det blir alldeles för varmt i ett litet rum när man är två. det handlar om att du får mig ändå & i'm still crazy for you. det handlar om att du på något vis gjorde allt svårt innan värt att genomgå - det ledde ju fram till dig.

jag är töntig alldeles för sällan jag har haft principer jag kloss för kloss fått packa ner & det är väl det någonstans allt handlar om, iallafall för mig. att våga bryta principer, de där tjocka murarna & säga utan tanketid. du vet att jag inte är där än men jag jobbar på det.

mitt hjärta.

Kommentarer
Postat av: Liis

Jag älskar den här bilden!

Ni är alldeles för söta kan jag tycka <3

2010-03-13 @ 11:13:01
URL: http://dancingday.blogg.se/
Postat av: natalie

åh vad fint skrivet stina!

jag sitter här alldeles tårögd.

2010-03-13 @ 12:59:44
Postat av: josse

aaaw. fin bild, fina ord, fin tjej, fin kille, fint par, fin kärlek (:

2010-03-15 @ 13:36:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0