andas genom mig, andas här med mig & låt solen hitta dig.

igår fyllde en av de viktigaste personerna i mitt liv, flickan med världens största hjärta, 18 big ones. jag vet inte om hennes blodpump är så stor när det kommer till själva storleken men någonting jag vet är att den är lite som min & vi lyckas alltid ta in & förbarma oss över människor som inte ens skulle ge oss en fingertipp.

& i lördags hade vi planerat en riktigt brak fest för denna kvinna.



det var länge sedan jag var så nervös & både johans & mina händer skakade & johanna & jag sprang som yra höns runt i hennes mosters lägenhet. Sen kom carl i familjebilen & jag & johan drog mission kidnappa den blivande artonåringen. Efter en våldtäktupplevelse, många "vad sysslar ni med? jag får psykbryt" & "men kan jag inte få måla på mitt läppstift först?" kom vi fram till lägenheten.

Där kör vi en tvär omvändning & menar på att nej vi ska bara titta på film & sen när johanna ropar att lisa ska hjälpa till i köket hoppar inte två hundar ut ifrån sovrummet utan istället en hel drös med glada människor. Snacka om överraskning, vi lyckades!

& såhär i efterhand har det konstaterats att lisa upplevde den ultimata artonårsfesten, mycket fylla, mycket skriksång, mycket skratt & vara överallt ingenstans, lite spya, några tårar & jag ska bara sova lite först. Det får mig att tänka på vår artonårsfest förra året som för mig handlade om att kliva i spya, skriksjunga "vi ska till hultsfredsfestivalen",  gömma mig i stinas tvättstuga & sen bestämma hakuna matata - inga bekymmer. & det var det bästa jag någonsin bestämt.



så Grattis finaste Lisa med världens största hjärta.
om vi förlorar varandra här i vimlet så minns att jag står bakom dig.


Kommentarer
Postat av: Lisa

TACK, MIN ÄLSKADE VÄN! Tack för allt och framför allt: Tack för att DU finns! Hakuna matata - inga bekymmer! <3

2010-03-25 @ 17:49:45
URL: http://dancingday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0