Himlen ler i vårens ljusa kvällar, solen kysser liv i skog & sjö.

valborg känns inte gjort för en nittonåring som mig. Valborg ska ju handla om äcklig spritblandning från föräldrarnas fråd, hopp om bra väder & åt helvete med att spendera tid med mamma&pappa vid elden. Det känns som att jag inte vuxit en dag när jag tänker mig en valborg med brölande pojkar, skrikande flickor, fältet vid stångebro & "en polisbil, spring." Vetskapen om att det vi sysselsatte oss med var så förbannat förbjudet och det gjorde halva nöjet. idag är knappt någonting förbjudet längre.



Min nittonde valborg spenderade jag iallafall i johans hus med så väl smått okända som kända vänner. Gitarrspel som för en gång skull passade in & mängder av cigarettrök. Välsmakande alkohol, dans som sedan resulterade i grov träningsverk, "kan inte någon stänga av björn rosenström & sätta på lite dans istället?" & jag känner mig ofantligt gammal när jag trallar på vintern rasat & den ger mig lyckokänslor i maggropen.



maj är här nu. Äntligen får vi börja peppa den elfte juni & balen kryper läskigt nära. Man utnyttjar de få solstunderna för lite färg & egen studietid har blivit vardag. Bilsäsongen har startat på allvar, jag rumsterar om i min garderob & lägger alla tjockkoftorna längs ner för jo, snart är det för sjutton sommar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0