Ner för backen över torget & jag älskar älskar den här stan rak i ryggen drick champagnen.

nu börjar det, på allvar, på riktigt. imorgon eller snarare om cirka en timma är det exakt en månad kvar tills studenten. då kanske ni också precis som jag kan räkna ut att det är ännu mindre tid till balen & det faktum att våra betyg blir satta, för gott.

i torsdags firade jag min första och troligtvis enda studentskiva. ledsen var inte jag för det utan snarare tvärtemot. middag, lambo så många gånger att jag nu lärt mig hela sången utantill & de få spintare som var närvarande visade var någonstans skåpet skulle stå. Det var en mask och efter halva kvällen avsparkade klackskor & dans dans dans. Ingen kunde stoppa oss.



Efter en bakis fredag, nördandes one tree hill, blev det lördag & dags för ännu ett dop av det nyaste tillskottet i tjocka släkten. Albin är nu hans namn & ja, precis som mina vänner fint påpekade "herregud det känns som du är på dop hela tiden stina" så börjar jag kunna hela proceduren, till & med sjunga med i en & annan låt.



nu är resväskan halvt om halvt packad. Filosofin är fortfarande oskriven & imorgon har jag en enda lektion. livet leker & himlen är relativt blå förutom de där förbaskade stackmolnen som dyker upp ibland & släpper en del regndroppar på min näsa. Men som så fint mottot kan tänkas vara. Jag heter stina, jag tar studenten om en månad & jag skiter i det (dem) & går in & dansar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0