kan du gå som han, lyfta på din fot som han, flyta utan flyt som han?



på tisdagen, exakt på den dagen det var en månad kvar till studenten, tog jag mitt pick & pack & åkte tillsammans med hela familjen åström till gotland, till en ö där man inte har någon brådska, ingen rost på bilen & många av husen är sommarhus. Där befann jag mig sedan i hela sex dagar.



familjen gjorde det kanske lite som sin uppgift av visa mig the best of gotland & nu har jag sett allt från långa stränder, raukar, smala gator i Visby, ringmuren, fiskeläger, hav & en hel mängd av grusvägar. resan innehöll allt från interna & urdåliga skämt som vi skrattade sönder till ("se upp för romerna", "jag kommer från lidingö dårå"), en kolla läget av gotlands folkhögskola & kanske kanske mitt blivande hem för ett år, befinna sig nära bergmans föredetta hus, sitta trångt i ett baksäte, sova på ett loft, kortspel, kubb & fotbolltennis.

jag hann också med att vara förkyld, se avatar, få familjen frälsta i melissa horn, köra förbi en massa hästar och får, läsa ut en bok & få en måste-se-sunes-sommar-snart-stund! jag lärde mig också att känna igen gotländska hus, skratta åt stockholmska & tänka "vem fan är det som snackar sådär i min släkt?"



jag behövde nog gotland. lite komma bort ifrån allt & få perspektiv. se allt utifrån & förstå att det händer verkligen, på riktigt. & det händer nu. & inte nog med lite insikt så fick jag också spendera hela sex dagar med världens finaste pojke som vad han än må påstå har det vackraste leendet, lenaste håret & busigaste ögon. & känsla för fotografier & kläder det har han också, jag är lyckligt lottad. 


Kommentarer
Postat av: Stina

Och snyggaste hängslena har han;) säger man hängslena? Hängslenen... Jättemysigt verkar ni haft<3

2010-05-20 @ 05:33:17
Postat av: Lisa

ÅH, fina bilder och läget verkar ha varit kalas. <3

2010-05-20 @ 19:56:18
URL: http://dancingday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0