(vulkan inuti men polerade yta det här golvet ikväll jag ska va sist här) dansa fastän hjärtat brister.



dagarna i fårösund går fort. här avlöser dem varandra precis som det dagliga pingsispelandet & sömnen som råkat smyga sig på lite för mycket den här veckan. veckan då det skulle skrivas men istället satte sig skrivkramps nerverna på tvären (det lossnade förhoppningsvis igår, håller tummarna.)

i fårösund växer diskberget & dammtussarna i hörnet. här går jag promenader för att försöka hitta inspirationen bland bruna svarta soptunnor & havet. är egentligen så oeffektiv man bara kan vara. letar efter ord & meningar, hittar mest kastanjer & äpplen. 



jag får samtal hemifrån, som både skrämmer & roar. (jag skulle vilja skydda er var & en & det grämer mig att jag inte kan det.) en vän överraskar mig ännu en gång & kanske kommer mina två favorit pojkar i hela världen tillbringa en december helg på mitt golv. december verkar för övrigt bli månaden of the year med tanke på att just i denna stund har jag en bokningsbekräftelse i min hotmail inkorg - den fjärde december blir det säkert i stockholm, jo det är säkert!

& nu sitter jag här i min vitprickiga klänning som idag ska nyinvigas. karin fyller år & det kräver sin tur till visby.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0