jag har en situation med ett annat liv & du har ingen del i det.

min andra vecka på som fårösunds bo & folkhögskoleelev har snart kommit & gått. Det känns mera som den fjärde möjligen femte veckan & att sitta i en minibuss, dricka öl & sjunga allsång slår det mesta för tillfället. & skratta tills man får ont i magen, dricka kaffe, te & titta på johan glans, sällskapsresan & den bästa sommaren. här få man springa ut i nattlinne när brandlarmet går av mitt i natten & här blir man extra glad när någonting är till mig i postfacket. 

jag mår bra här. 



särskilt också efter som att jag vet att jag har en mycket fin stina där hemma som håller ställningarna medan jag är borta. & jag vet med säkerhet att hon gör det mycket bättre än jag. Hon är för övrigt personen som jag efter tre års tid undrar varför hon inte är i rummet bredvid (& dagen efter blir det rummet ledigt.)

idag är det söndag. orden vill inte riktigt komma ut på det sättet jag vill & istället städar, diskar, plockar, bäddar, jag. idag kommer också min far&mor att befinna sig på svensk mark igen & jag säger som farmor "det känns lite tryggare då."  

  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0