så som det kändes när du sa mitt namn, så äkta det kändes när du höll min hand, men dagarna går säkert månader med.



dagar flyter samman i varandra. vad som var en tisdag blir fort till en söndag & sen går det om igen.

veckodagarna handlar mest om att skriva. skriva dagbok, noveller, dikter, handlingslistor, namnskylt till dörren, födelsedagskort & så vidare. den här helgen har handlat om att säga hejdå till sommaren & ligga på en brygga i natten & se på stjärnfall, mitt andra i livet. (mitt första var en aprilnatt, i en trädgård utanför ett hus i ljungsbro som då var mitt andra hem.)



på lördagen var det fårönatta & vi reste mest runt i en buss med regnrusk utanför bussfönstret & lekte namnlekar, gick upp i en fyr (jag tog lite revansch för lill-stinas räkning) tittade på sverige mästerskap i lammklippning, såg kändisar (strunta i stockholm & åk till gotland - här kan du se kändisar må jag säga!) försökte fynda på loppisar & blev flummtrötta när klockan bara var åtta.



förövrigt försöker jag städa men somnar istället. lagar pasta sallad. valvakar & blir besviken. pratar med favorit-lisa & känner att det som nyper i hjärtat just nu är att inte få vara där bredvid henne, på riktigt. att det enda jag kan göra är att lyssna & nicka & lova att komma hem.

det gör ont när drömmarna inte finns på samma plats som dem man älskar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0