a girl who is in love with the world, got to learn how to let her go.

just nu befinner jag mig i nästan totalt mörker förutom ljuslyktan i fönstret.

det är söndag & jag har spenderat nästan hela dagen innanför min dörr. tiden, den har minsann försvunnit ändå. den gör det med hjälp av lite tvättid, skypetime med mamma (& pappa i bakgrunden) samt sex and the city filmen som jag, till min stora stora glädje, fann för femtio kronor inne i visby.



igår var jag för första gången utanför norra gotland sedan jag flyttade hit. det kändes som en frisk fläkt genom kroppen samtidigt som min snålhet fick en helt ny skepnad. i veckan kom också ett mycket fint paket adresserat till mig från cdon, innehållandes ingenting mindre än säkerts nya skiva (jo, det är säkert, min mamma är bäst!) & större delen av min klass utbrister - åh jag vill också ha!



jag har ett erkännande att göra - jag är splittrad, sjukligt splittrad. å ena sidan vill jag inget hellre än spendera varje sekund på den här ön, bland dessa himla fina människor, där fokusen ligger på det jag älskar att göra, varje enskild dag. å andra sidan

i hemlighet börjar jag sakta räkna ner (fyra veckor) jag längtar inte hem. jag längtar efter er. att få krama, prata, skratta, se er i ögonen, säga "vi ses snart" & veta att de bara bara bara är fem minuter ifrån. säga godnatt. dra in lukten ifrån en katt. så, från botten av mitt hjärta, av hela mitt arma hjärta som jag investerat i er. 

jag saknar er, jag älskar er, jag längtar efter er, ni fattas mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0