blitt sparkad runt några gånger som en del måste bli för att fatta vad som betyder något.

det har handlat mycket om bryggor än så länge den här veckan. & vatten. om att spendera tid med de där linköpingsborna som betyder lite extra. utnyttja soltimmarna. gå utan jacka. få sommarkänslor när vi tar en promenad ner till stan där uteserveringarna är fyllda & vi fryser inte.



jag gråter. tre gånger under en & samma film. sen gråter jag till nästa film. till nyhetsmorgon & jag undrar om jag blivit blödig eller om det betyder att jag är lycklig nu? ("jag gråter bara när jag trivs med livet. när jag slutar trivas slutar tårarna rinna.") 



jag cyklar. i medvind med musik i öronen. jag träffar lisa vid ån & hon reder ut några av mina nystan. vi bestämmer oss för att sluta jämföra. sluta oroa oss. jag kör den blå faran. jag äter glass med johan, inte på vår brygga för där sitter några andra men kanske kanske kan den bryggan göra underverk för några fler än oss. jag träffar barndomsvännen som alltid gör mig varm i hjärtat. jag fikar med linköpingstrion som ger mig ännu fler sommarkänslor. jag bråkar med framtiden, om framtiden. jag försonas med min hemstad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0