& vem vet hur länge vi har varandra.

det handlade om flykt, då när jag tog båten över havet.

& jag sa att "här har ni alla ett liv, förutom jag." att det krävs nio månader på en ö för att förstå.

ni är liv. det handlar om skratten, de andnödiga, de hjärtliga & calles gapflabb. det handlar om allt det som sägs över alla de där islattarna, om "vart tog du vägen igår?" smsen, "jag kommer" smsen & "ska vi ta lite alkohol ikväll?" smsen. det handlar om bakishäng, bilhäng, badhäng & alla diverse andra häng. det handlar om att inte vilja gå hem & att ha någon att gå hem till då.

det handlar om att ni skakar på huvudet, skrattar & säger "men stina då!" det handlar om nakenbad, i dalälven klockan sex på morgonen & de där andra nattliga. det handlar om att ni kommer förbi bara för att. det handlar om att ni lyssnar, att ni må skälla på mig men låter mig göra som jag vill, ni dansar med mig, fiskdans, galendans & alla andra danser. ni låter mig spela "resten av ditt liv" hur många gånger jag vill (nästan) & helvete, vi kan ju hela "fuck her gently" utantill.

ni är liv. ni är mitt liv.
& jag hatar, fullkomligt avskyr, att mina drömmar inte finns här. att jag måste lämna er.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0