Jag skyller inte ifrån mig men du märkte ingenting.

en uppäten chokladkaka. bobo längst ner i sängen. ett golv som inte är täckt av kläder, längre & istället lådor som inte går att stänga. jag är där igen, där jag vill skriva allt & fastnar halvvägs. vill berätta om, regler jag har, som kanske stjälper mer än hjälper. be om att någon säger sumpa inte det här stina om jag någon gång blir kär. vill skriva om att jag inte tror på den rätta. jag tror på människor. vill berätta om att han frågade hur många bästa vänner har du egentligen? när jag babblade på för att han inte skulle röra mig. 

vill berätta om att jag inte ville att han skulle röra mig. vill dansa för att det varit fredag i trettioåtta minuter nu. vill skriva att jag inte lärt mig att leva med saknaden av henne än. vill säga att vi-som-gillar-att-sätta-folk-i-fack-personer borde få ta en titt i min spellista. jag vill berätta det hon sa om att kärlek är flyktigt men känslor så lätt består. men jag kommer bara halvvägs. orden fastnar någonstans mellan hjärtat-hjärnan-fingrarna. vägrar komma ut.   

jag är ledsen att det blev såhär
försöker hålla ut & stå emot
skogens ljus, allt försvann
nu är det kris, jag vill bli hel igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0