man måste genom drömmar.

när det blir tyst här drar jag ut på äventyr. då räknas givetvis bussresor till slite och visby som äventyr men med tanke på att jag knappt lämnar mitt trygga område (bungehallen-internatet-skolan-hallen) så pass ofta tänker jag att det faktiskt räknas.



i måndags for jag helt enkelt med ett vanligt knä & ett svullet knä till slite & vårdcentralen. här på gotland går bussarna som att det vore söndag hela veckan & tiden mellan bussankomst & läkarbesök fick spenderas genom att turista i slite. vilket i sin tur betyder besöka röda korset samt biblioteket. sen for jag hem igen med medicin för knät & medicin för att lindra biverkningarna av den första medicinen.



på onsdagen bestämde jag & frida att det var dags för en inspiration samt garninhandlar resa till visby. sagt & gjort - dagen fylldes med cafébesök, tjuvlyssningar, garnshopping, fotografering, intryck samt ett & annat fynd. helt utmattade av alla människor tog vi den cirka en & en halvtimma bussresan hem igen på kringelikrokvägarna.
 



förutom äventyr har det sökts lite jobb, pratats lite i telefon, tvättats, sjungits, anmälts till ett visst högskoleprov & beställts båtbiljett hem. & idag råkade jag säga att på gotland finns minsann knappt någon snö alls & en halvtimma senare kom ovädret & marken blev vit. igen.   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0