jag vill att du älskar mig men jag vill att du lämnar mig.

att någons gamla kärlek kan vara någon annans kvart-i-tre-ragg. & att någons hjärtekrossare kan vara någons stora kärlek. någons nya smsflört kan vara en annans jag-viker-ner-blicken-om-jag-ser-honom-på-stan. & han den där som log åt dig i matkön igår har en någon som gråter hemma för att han aldrig ler mot den. 

någons nya är någon annans gamla. någons älskling är ett skelett i en annans garderob. någons nu-kan-du-få-mig-så-lätt är någon annans no-time-for-us. & hon som kysste ditt ex på dansgolvet kysser för att glömma det där hjärtat som gick förlorat. det finns någon som är ingens någon. & någon som har fått nog. 

& mitt i allt står vi. med våra hjärtan, som med plåster, maskeringstejp & gamla presentsnören ser nästan som nya ut. & vi vänjer oss aldrig vid tanken på att vara någons eller att inte vara det.

Kommentarer
Postat av: lina

bästa jag läst på länge. så jävla sant.

2011-02-26 @ 21:43:43
URL: http://ramlad.blogspot.com
Postat av: H

du skriver så jag helt tappar andan stina. Hoppas du har det fint på din del av fastlandet. Kram

2011-02-27 @ 17:00:06
Postat av: M

Stina, jag vet (hoppas åtminstone) att du redan vet detta men - du är fruktansvärt bra på att sätta ord på saker och ting.

<3

2011-02-27 @ 20:57:33
URL: http://ozzilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0