& jag önskar min fylla ville stå sig ett år.

det här nyåret hade ett enda krav. jag bryr mig inte om vad jag kommer syssla med så länge det är med er. med andra ord bestämdes det att ena halvan skulle spenderas med favoritpojkarna i ett hus i hjulsbro & den andra halvan i en nyinflyttad lägenhet tillsammans med de två S:en & en hel drös med andra människor skulle det visa sig.



redan tidig eftermiddag befann johan & jag mig i carls hus för middag & drinkkväll. sen blev det en typisk sådan kväll som bara vi lyckas med innehållandes skämt som dras alldeles för underbart långt, skålar, en johan som alltid styr ihop maten & för en gång skull fick jag styra musiken nästan hela tiden.



andra halvan är & var mer en blandning av skratt, tacksången, lite tårar som inte kom upp, ett intagande av köket & sjunga igenom snapshäftet i en väldig fart, allvarssamtal, varför kan vi aldrig få spela vår musik? (& när alla försvann innan tolvslaget drog vi på "kom & dansa med oss" det högsta vi kunde.) natten innehöll också den där hakuna matata reaktion jag så fint lagt mig till med & blivit bättre på att använda. efter allt somnade tre utmattade människor på soffan klockan sex på morgonen - för att nästkommande dag knappt kliva ur den.

& någonstans där invigde jag det nya året på exakt det sättet jag ville - med dem där finaste som finns.


Kommentarer
Postat av: F

å, jag blev lite varm i magen av att läsa det här.

puss på dig

2011-01-03 @ 01:29:21
URL: http://farfaraway.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0