visst känns det fint att va vid liv en dag till?

här sitter jag, klockan halv ett på natten, med mina nya vita hörlurar. mest för att inte störa den förhoppningsvis skönsovande tove på andra sidan väggen. annan kuriosa är för tillfället att för en vecka sedan låg vare sig sport eller handboll speciellt högt upp på listan över saker som intresserar stina. kan nu meddela att detta ändrats, mest tack vare en viss matilda men också på grund av den där nr 7.



det mesta är som det alltid varit här på gotlands norra spets. det är provocerande kollektivliv, diskberg, ett ostädat rum, en lat stina, en massa ord & meningar, skratt & skrik tills magen värker, parfymkrig, pingisspel, film på vinden, solsidan-beroende, en önskan att kunna teleportera sig fram & tillbaka mellan fårösund & linköping, mornar då man önskar någon kunde dra en ur sängen. 

& sen hamnar jag här, en torsdagsnatt. efter att ha glädjeskrikit till handbollsresultat. här har det skrivits & offrats nattsömn som på den där gamla tiden som var god på sitt vis. grusögon & för 46 minuter sedan blev det exakt en månad kvar tills jag fyller glasbanksredo & ska bli vuxen (fast det vet vi ju alla att jag aldrig riktigt kommer bli.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0